Aksaray Tüketici Hakları Derneği Başkanı Yakup Sarı, geçici indirim kampanyaları ile ilgili değerlendirmelerde bulunarak, tüketicileri uyardı.

İndirimlerin kalıcı olmasını temenni ettiklerini vurgulayan Sarı, “Geçici indirimler aldatmaca. Bu indirimler İsrail mallarına boykot uygulandığı için ürünlerimiz satılsın diye yapılıyor. Tüketiciler ürünlerin üretim ve son kullanım tarihlerine mutlaka baksınlar. Ödedikleri fiyat ile etiket fiyatlarının aynı olmasına dikkat etsinler. Mağduriyet durumunda tabi ki tüketici haklarını savunan bizlere müracaat edebilirler, bizler gereğini yapıyoruz. Senelik ortalama gelen müracaat sayısı 3 binden aşağı düşmüyor. Yüzde 99 insanların problemlerini çözüme kavuşturuyoruz” dedi.

KASIM İNDİRİMLERİNDE DİKKATLİ OLUN

‘Şahane Cuma’ indirimleri, ‘Efsane Kasım’ indirimleri gibi satış kampanyalarının tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çok tercih edilen bir pazarlama yöntemi olduğu belirten Sarı, “Tüketicilerin özellikle değişen alışveriş alışkanlıklarıyla beraber kolay ve masrafsız bir şekilde, zaman ve mekan sınırlaması olmaksızın çok çeşitli ürünlere uygun koşullarla ulaşabilmesine olanak sağlayan e-ticaret alışverişleri beraberinde bazı tüketici mağduriyetlerine de neden olabilmektedir. Özellikle Kasım ayıyla birlikte yoğun bir şekilde internet ve mobil uygulama üzerinden gerçekleştirilen indirim kampanyalarında tüketicilerimizin mağduriyet yaşamamaları, satıcı veya sağlayıcıların da neden olabilecekleri bu mağduriyetler nedeniyle idari yaptırımlarla karşılaşmamaları için mesafeli sözleşmelerde bazı hususlara azami dikkat etmeleri gerekmektedir. Birde güvenilir sitelerden alışveriş yapılmalı. İnternet üzerinden alışveriş yerine öncelikli olarak yerel ve ulusal mağazalar tercih edilmelidir. Alışveriş yapınca fişi ve faturasını kesinlikle atmamak gerekir” diye konuştu.

İNDİRİM YAPILIRKEN BİR ÖNCEKİ FİYAT ESAS ALINMALI

İndirimde anlam karışıklığına yol açarak tüketicileri yanıltabilecek, daha fazla indirim uygulanıyormuş gibi gösterilen yöntemlerin uygulandığına da dikkat çeken Sarı, “Yapılan indirimin miktarı veya oranı hesaplanırken indirimli fiyattan bir önceki fiyatın esas alınması lazım. İndirimli satışa konu edilen mal veya hizmetlerin fiyatında indirimin uygulandığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatın esas alınması, fiyatın geçerliliği ile ilgili bir süre veya stok sınırı var ise bu süre ve stok miktarının reklamlarda açıkça belirtilmesi gerekmektedir. Tüketicilerin bu tuzağa düşmemesi için dikkatli olması gerekmektedir” diye konuştu. Foto-Haber: Şeyda COŞAR