Aksaray Milletvekili Ramazan Kaşlı, 2024 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi ile 2022 Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanun Teklifi, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kapadokya Alan Başkanlığı Bütçesi görülmeleri kapsamında konuşma yaptı.

Kaşlı, Kapadokya Bölgesinin Göreme, Avanos ve Ürgüp’ten ibaret olmayıp; Aksaray, Niğde, Nevşehir, Kayseri ve Kırşehir illerinin kapladığı çok geniş bir alanı ifade ettiğini söyledi.

AKSARAY HER GÜN GELİŞEN ŞEHİRLER ARASINDADIR

Türkiye’nin en doğusu ile en batısının, en kuzeyi ile en güneyinin kavşak noktasında olan Aksaray’ın ise Anadolu’nun gözbebeği olduğuna değinen Kaşlı, “Aksaray’ımız 500 bine yaklaşan nüfusu ile gurbetçisi, öğrencisi ile her gün gelişen ve büyüyen Organize Sanayi Bölgelerinde 300’ ün üzerinde fabrikada 20 bine yakın işçisi ve işvereni ile ve diğer tüm esnaf dalları ile ülkemizin önemli tarım, hayvancılık ve sanayi şehirlerinden biri konumuna gelmiştir. Yakın zamanda faaliyete geçen Sultanhanı Organize Sanayi Bölgemiz ve Eskil Tuz Gölü Organize Sanayi Bölgemizin yanında diğer ilçelerimizde de yeni Organize Sanayi Bölgeleri kurulma aşamasında olup ayrıca Karkın beldemizde de Tarıma Dayalı İhtisas Sera Organize Sanayi Bölgemiz faaliyete geçmiştir. Aksaray Ticaret Borsası öncülüğünde kurulan 60 bin hayvan kapasiteli Aksaray Organize Hayvancılık Bölgesinde şu ana kadar alınan başvuru sayısı planlanan sayının 4 katına ulaşmıştır.”

BÖLGEMİZİN ULUSLARARASI BİR HAVAALANINA İHTİYACI VAR

Alan başkanlığı kapsamına alınmasını önerdikleri bölgede yer alan Ihlara Vadisi’nin bölgesine ulaşım ile ilgili sorunların çözüme kavuşturulması için Nevşehir Tuzköy de bulunan havaalanının Ihlara- Derinkuyu- Güzelyurt bölgesine taşınarak isminin de “Uluslararası Kapadokya Turizm Havaalanı” olmasını talep ettiklerini söyleyen Kaşlı, “Hasan Dağ’ı Aksaray ismiyle bir alan başkanlığı kurulmasını, ya da 2019 yılında Nevşehir bölgesinde kurulan Kapadokya Alan Başkanlığının Aksaray- Niğde- Kayseri ve Kırşehir illerimizi de kapsayacak şekilde sınırlarının genişletilmesini daha öncede defaatle dile getirmiştim.  Bilindiği üzere havayolu, metro ve demiryolu gibi raylı sistemler nüfusa paralel olarak ihtiyaca cevap vermektedir. Kapadokya Bölgesinin ana damarı olan Nevşehir, Niğde ve Aksaray üçgeninde yer alan Ihlara Vadisi, Derinkuyu yeraltı şehri yakınlarında olup yeni Niğde Ankara otobanın geçtiği bölgededir. Konumu itibariyle de bu 3 ilimize 50 ila 70 km mesafede bulunmakta ve bu üç ilimizin nüfusu toplam 1,5 milyona yaklaşmaktadır. Başta Antalya olmak üzere ülkemize gezi ve ziyaret için gelen milyonlarca turistin üçte ikisinin Kapadokya bölgesini karayolu ile ziyaret etmekte olduğu ve büyüyen sanayisi ile yatırımcıların ulaşım ile ilgili yaşadığı zorluklar düşünüldüğünde bölgemizin uluslararası bir havaalanına olan ihtiyacı açık bir şekilde görülmektedir. Şu anda Nevşehir Tuzköy Havaalanı’ndan İstanbul’a haftalık bir ya da iki uçak sefer yaparken, bizim önerdiğimiz “Uluslararası Kapadokya Turizm Havaalanı” faaliyete geçtiğinde İstanbul ve diğer metropoller ile uluslararası çok sayıda ülkeye düzenli olarak sefer düzenlenecektir. Antalya ve Ankara Esenboğa Havaalanlarının trafik yükü de hafifleyecektir. Bu projenin bölgemizin ekonomik kalkınmasını daha da güçlendirerek özellikle turizm ve sanayiye yapacağı katkı ile Türkiye Yüzyılında, ülkemizin Cumhur İttifakı ile stratejik hedeflerine ulaşılması noktasında önemli bir destek sağlayacağına inanmaktayız.  Kapadokya Alan Başkanlığının ve 2024 Yılı Bütçemizin Ülkemize, Milletimize hayırlara vesile olmasını temenni ediyoruz.” (Haber Bülteni)