Aksaray’da 112 Acil Çağrı Merkezi son sistem cihazlarla Aksaray halkına yılın 365 günü en hızlı hizmeti sunmanın mutluluğunu yaşıyor.
Aksaray 112 Çağrı Merkezi Müdürü Ali Dinç, aylık 45 bine yakın çağrı aldıklarını, gelen çağrıları ise ilgili birimlere aktardıklarını söyledi. Dinç, “Hızlı bir şekilde olayları ayrıştırmaya çalışıyoruz. Gereksiz ve lüzumsuz çağrıları ise birimlere atmıyoruz. Gerçek çağrı oranı yüzde 20 ila 30 arasında. Geri kalan ise maalesef asılsız ve gereksiz çağrılar” dedi.
‘50 BİN ÖĞRENCİYE 112 ÇAĞRI MERKEZİNİ ANLATTIK’
Aksaray’da Vali Mehmet Ali Kumbuzoğlu öncülüğünde teknolojinin her olanağını kullandıklarını aktaran Dinç şöyle konuştu: “112 ile ilgili tanıtım videoları hazırlayıp, milli eğitim müdürlüğüne göndererek okullarımızda ki öğrencilerimizin 112 acil çağrı merkezinin işleyişini anlatıyoruz. Videolu bir şekilde 50 bin öğrenciye ulaştık. Bu rakamı daha da artırmak için çalışmalarımız sürüyor.”
GEREKSİZ ÇAĞRILARA CEZA!
Vatandaşların cep telefonlarının konumu açık tutması gerektiğini ifade eden Dinç, “112 arayan bir kişinin interneti açıp konum attığı zaman vatandaşlara daha çabuk ulaşabiliyoruz. Birde çağrı merkezi sürekli meşgul eden kişilere de ceza işlemi uyguluyoruz. 112 Çağrı Merkezi olarak sürekli kendimizi yenileyerek Aksaray halkına en iyi hizmetini vermenin gururunu yaşıyoruz” diye konuştu. Foto-Haber: Şeyda COŞAR