Aksaray Milli Eğitim Müdürlüğü Akademik Gelişimi Destekleme (AGED) Proje Koordinatörlüğü tarafından yürütülen ‘Okuma Günlüğüm Projesi’ ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencileri ile ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerine yönelik olarak kalıcı okuma yetkinliğini sağlamak için tasarlandı. Bu proje ilkokullarda 13 bin 346, ortaokullarda 13 bin 54 olmak üzere toplam 26 bin 400 öğrenciye uygulandı. Proje kapsamında il genelinde 3.ve 4. sınıf ve 5.-6. sınıf seviyesinden ilk 3’e giren özgün eserler belirlenerek proje başarı ile sonuçlandı. Projenin ikinci aşamasında her sınıf seviyesinden dereceye giren ilk 10 eser bir araya getirilerek toplamda 40 eserlik bir hikâye kitabı oluşturulacak.
‘Okuma Günlüğüm’ Projesi ile öğrencilerin okuduğunu anlama, yorumlama, analiz becerisini geliştirmek amaçlanırken, bu sayede metnin gerçek manasını anlayarak mümkün olan azami bilgiyi kazanmaya odaklanarak derinlemesine okuma yeteneğine sahip olacak.
Ayrıca öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin gereğine uygun olarak eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yenilik ve keşfetmeye yatkın bireyler olarak yetiştirilmesi amaçlanmıştır ve projenin uygulanmasında süreç odaklı değerlendirme yöntemi izlendi. (Haber Bülteni)